Categories
Uncategorized

Kotitreeni kunniaan

Monet käyvät kuntosalilla tai ryhmä salilla treenaamassa ja käyttävät näihin aktiviteetteihin pienen omaisuuden vuodessa. Jos et ole kiinnostunut laittamaan rahaa erilaisiin saleihin tai ryhmiin, voit pienellä panostuksella tehdä kotiin täysin vastaavan salin, ja mikä parasta, ei kotonakaan tarvitse hiljaisuudessa harjoitella. Miten luot itsellesi toimivan kotisalin, joka menee tarvittaessa kaappiin piiloon.
Aloita kotisalin valmistaminen hankkimalla perusvälineitä kotiin. Tarvitset yleensä kaksi eri painoista käsipainoparia. Lisäksi voit hankkia kuminauhoja, muutaman jumppamaton sekä askel laudan.Askellautoja kannatta myös hankki muutama. Lisäksi on hyvä hankkia jonkinlainen teline, jossa säilyttää kaikki varusteet ja siirtää ne helposti varastoon turvaan, kun ei ole aika jumpata. Kesällä oma sali kannattaa siirtää pihalle ja hyödyntää raitis ulkoilma. Talvella taas on hyvä keksiä kodista, joku hyvä tila, jonka voi helposti raivata saliksi aina muutaman kerran viikossa tai vaikka päivittäin.
Kun välineet ja paikka on valmiina, voit alkaa rakentamaan omaa treeniohjelmaa. Jos et ole suunnittelevaa laatua, voit pysyä pelkästään siinä, että varaat tietyn ajan viikosta milloin treenaat. Kaikki treenit löytyvät nykyisin kätevästi verkosta. suoratoistopalvelut tarjoavat ilmaista katseltavaa. Valitset vain oman haluamasi jumpan ja alat tekemään sitä. Voit myös tehdä omasta kodistasi kerhon ystävillesi, joten aina ei edes tarvitse treenata pelkästään television kanssa. Kesäisin voit siirtää treenit ulos ja järjestää liikuntaa naapureille ja tutuille suuremmalla alueella.

Tällainen harjoittelu on hauskaa ja todella sosiaalista.Jos olet luonteeltasi yrittäjä voit muuttaa harrastuksen työksi. Varaa vaikka kokoustilat Helsinki tai muusta kaupungista ja järjestä oma jumppasali konsultaatio, jossa kerrot muille kiinnostuneille, miten rakentaa omat kuntosalit valmiiksi helposti. Mikään ei ole mahdotonta mutta tärkeintä on pitää itsestään hyvää huolta pysyä kunnossa. Tee se siis yksin tai ystäviesi kanssa.

Categories
Uncategorized

Terveellinen lounas

Pitkän matkan tai -ajan juoksijoille ruoka ja syöminen on supertärkeää optimaalisen juoksukunnon tavoittelussa. Kun kyseessä on tavoitteellinen urheilu ja kisailu, kannattaa kehon ja mielen suorituskykyä pyrkiä parantamaan mahdollisimman monilla eri tavoilla. Tasapainoinen ruokavalio on yksi tavoista, joilla saat juoksukuntoasi parannettua ja nipistettyä tavoiteajastasi muutaman minuutin pois. Nappaa alta parhaat vinkit tukemaan tavoitteellista urheilua!

Lounas on usein päivän ruokailuista se, jonka nauttimiseen ei jää liiemmin aikaa. Lounas syödään työ- tai koulupäivän lomassa eikä aikaa syömiseen välttämättä ole kovinkaan paljon. Houkuttelevinta oliskin hakea helppoa pikaruokaa tai napsia vaikkapa keksejä nälkää viivyttääkseen. Pikaruoka on toki hyvä valinta silloin tällöin, mutta jokapäiväiseksi tavaksi sitä ei kannata ottaa. Keksien napsiminen ei myöskään auta asiaa, vaan siirtää nälkää iltaan, jolloin tulee helposti syötyä liikaa. Jos sinulle on tarjolla työpaikka- tai kouluruokailu, kannattaa sitä ehdottomasti hyödyntää! 

Ruokalassa voit koostaa tarjolla olevista aineksista terveellisen ateria. Myös monet ravintolat ovat heränneet lounasruokailijoiden toiveeseen terveellisistä aterioista. Esimerkiksi terveellinen lounas helsinki alueella löytyy usein vaivatta ja tarjontaa on paljon.
Lounas kannattaa koostaa terveellisesti ja monipuolisesti, oli se sitten ruokalan antimista koottu tai kotona kokattu. Lounaaseen kannattaa sisällyttää kasviksia, hyvä proteiininlähde, esimerkiksi kana tai kala, terveellistä rasvaa esimerkiksi avokadon muodossa ja täysjyvätuotetta hiilihydraatin lähteenä. Esimerkiksi siis täysjyväpastaan tehty kanasalaatti, jossa on avokadoa, olisi esimerkki täydellisestä lounaasta. Variaatioita löytyy loputtomiin, esimerkiksi täysjyväleipä, jonka välissä on kasviksia, lohta ja avokadoa.

Hyvä lounas pitää nälän poissa ja verensokerin tasaisena pitkälle iltapäivään. Välipalaksi voi napata esimerkiksi hedelmän ja jugurtin, jonka voimin jaksaa illalliselle.